Pomysłowe filmy promocyjne dla firm – co warto wiedzieć

Filmy promocyjne to rozwiązanie z którym obecnie spotykamy się bardzo często. Widzimy je w telewizji, na stronach www, na różnego rodzaju portalach społecznościowych, czy nawet na monitorach w komunikacji miejskiej. Czym jednak tak naprawdę są filmy promocyjne i co warto o nich wiedzieć?

Jak powstają filmy reklamowe?

filmy reklamoweOtóż filmy promocyjne to stosunkowo nowe narzędzie marketingowe, którego zasadniczym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy, jej produktów czy także usług. Zamierzony rezultat takiego filmu to podniesienie prestiżu danej firm oraz przekazanie informacji odnośnie charakteru jej działalności. Zadaniem takiego filmu jest także ogólne zainteresowanie odbiorcy firmą i jej ofertą. W pewnym sensie można powiedzieć, że na dzień dzisiejszy filmy promocyjne pełnią rolę czegoś w stylu wizytówki. Umożliwiają one bowiem w konkretny sposób przekazanie klientowi informacji o firmie, pokazanie jej zalet, jednocześnie robiąc to w nowoczesny, atrakcyjny i przystępny dla odbiorcy sposób. Tego typu nagrania ułatwiają nawiązanie nowych kontaktów z klientami, partnerami biznesowymi czy też inwestorami. Co ciekawe na dzień dzisiejszy filmy promocyjne wykonywane są nie tylko dla firm, ale także i dla gmin, miast czy stowarzyszeń.

filmy reklamoweJeśli chodzi natomiast o samą formę nagrania promocyjnego to w dość znaczący sposób różni się ona od tego do czego jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku filmów reklamowych. Zasadniczą różnicą, oczywiście poza treścią, ponieważ to wynika z samej idei tego rodzaju filmów jest to, że filmy promocyjne są znacząco dłuższe od tych reklamowych. Jest to podyktowane faktem, że skoro jest to materiał, który ma na celu przekazanie informacji o firmie, to musi on mieć taki czas trwania by w sposób kompleksowy i jednocześnie łatwy do przyswojenia przekazać wszystkie najważniejsze informacje. Niemniej to nie oznacza, że takie filmy mają jedynie charakter czysto informacyjny. Pomysłowe filmy promocyjne dla firm często bowiem korzystają z tych samych rozwiązań co i filmy reklamowe. Mianowicie wykorzystają one animacje w swoich produkcjach, zapewniają ciekawą oprawę akustyczną, chwytliwe slogany itd. Dzięki temu zamiast suchego produkty informacyjnego, mamy lekki i przyjemny firm, który trafia do odbiorców i dzięki temu skuteczniej niż inne dostępne rozwiązania promuje daną markę i jej produkty czy też usługi.

Należy jednak zaznaczyć, że przygotowanie skutecznego spotu promocyjnego nie jest łatwe, dlatego jeśli chcemy w profesjonalny sposób wypromować własną firmę, należy w tym celu nawiązać współpracę z doświadczoną agencją reklamową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *